„A videójátékokban gyakran fellelhető a könyvtár és a könyvtáros szerepeltetése. A könyvtár szerepe általában itt is a tudás megszerzésének helye. Ezzel szemben a játékokban a könyvtárosok nem feltétlenül tájékoztatnak és kölcsönöznek, bár erre is találhatunk példákat a játékvilágban. A könyvtáros általában csak a nevében hasonlít egy „átlagos könyvtárosra”, több játékban egyfajta mitikus lényként ábrázolják őket. „Munkaköri leírásukban” többek között a jövőbelátást, a rendházak védelmét és akár erőszakos cselekedeteket is találhatunk.” (Hajdu Krisztián – Czeglédi László)
„A gyorsan változó társadalmi elváráshoz a folytonos fejlődés és az ehhez való alkalmazkodás mára alapkövetelmény lett, ami miatt egyre fontosabbá válik a szolgáltatásmenedzsment. Ennek egyik nélkülözhetetlen eszköze a különböző grafikai anyagok elkészítése, amelyek mind az (online) médiában, mind a valós térben fontos szerepet tölthetnek be. Hatékony kommunikációs célokat szolgál […] egy jól megszerkesztett, figyelemfelhívó plakát, egy hatásosan megkomponált fotó vagy akár egy animált grafika a közösségi oldalakon, a rövid, gyorsan befogadható videókról nem is beszélve.” (Sümeginé Lehotai Edit)
„A könyvtári igénybevételt és a szolgáltatások keresettségét sokféle módon lehetséges mérni. A legtöbb kutatás előre megszerkesztett kérdések mentén próbál adatokat szerezni a látogatóktól. A mentális térképek alkalmazása azonban indirekt módszerrel, egy játékos feladaton keresztül, szinte a tudatalattiból képes olyan információk előhívására, ami a hagyományos eljárással nem biztos, hogy sikerülne. Kutatásunkban – a könyvtár fejlesztéséhez és az igénybe vett könyvtári állományok felméréséhez – a mentális térképek módszerét alkalmaztuk kísérleti jelleggel.” (Dóra László)