Rumini és a négy jogar

Berg Judit (1974)

Rumini és a négy jogar. 4. kiad. Budapest, Pozsonyi Pagony, 2017. 327 p., ill., 21 cm

A Szélkirálynő nevű, háromárbocos tengerjáró vitorlás, a hódok királya, Tükörfarkú Kasztor által rendelt rakománnyal megpakolva a tükörtavi Gátvárosba tart. Bojtos Benedek kapitány és mindenre elszánt legénysége kellemes hajóútnak néz elébe, hisz a Tükörtó-szigetet övező Arany-tenger a világ legcsendesebb tengereként ismert Egérország matrózainak körében. Annál nagyobb a meglepetésük, amikor a Tükörtó-sziget közelében még sosem tapasztalt viharba kerülnek, majd miután nagy nehezen partot érnek, arról értesülnek, hogy a hódok királya már három hónapja nyomtalanul eltűnt. A birodalmat - a gonosz hírében álló varázsló, Ákum Vákuum tanácsaira támaszkodva - Hódító Hodrik kormányozza, akiről az a hír járja, hogy a szigetet lakók négy nemzetsége, a kígyók, a teknősbékák és az apró termetű, sebesen mozgó fénylények leigázására tör. Mindegyik népnek megvan a saját, drágakőből készült jogara, amely erőt és legyőzhetetlenséget ad neki másokkal szemben. Ha Hódító Hodrik megszerzi a három nép jogarát, semmi sem állíthatja meg többé nagyhatalmi céljai elérésében, legyőzhetetlen lesz. A Szélkirálynő bátor kis egérmatrózaira, Ruminira és barátaira, Balikóra, Dundi Bandira, Galléros Fecóra vár a feladat, hogy megakadályozzák a gonosz terv végrehajtását, ám arra egyikük sem számít, hogy ők is áldozatául eshetnek Ákum Vákuum, a tudós cickány gonosz varázslatának…

 

A mű tartalmi jellemzője: meseregény

 

Ajánljuk 8-11 éves gyerekeknek
Előzménye: Rumini, Rumini Zúzmaragyarmaton

A művet eddig

8

látogató értékelte



Átlag pontszám:

5



Értékelje Ön is: