Ízelítő a lapszámból

Kategória: 2020/ 4

„A kívülállóknak sokszor könnyűnek, szélsőséges esetben nem is „igazi” mun­kának tűnhet az intézményi „facebookozás”, viszont az utóbbi három évben szerzett tapasztalataink ennek határozottan ellentmondanak. Ugyanis egy rend­szeresen frissített közösségi oldal nagyon hasznos tud lenni, hogy a tartalmain­kat eljuttassuk a nagyközönséghez. Ez a tevékenység tagadhatatlanul időigényes, amire számos kulturális intézménynek nincs kellő mennyiségű vagy szakértelem­mel rendelkező dolgozója. A Facebook keresőmotorja ráadásul folyamatosan változik, amihez az intézményi oldalak szerkesztőinek is alkalmazkodnia kell.” (Szüts Etele – Hegedűs Henriett – Kondákor Ferenc)

„Európában, sőt világszerte egyre növekszik az elektronikus oktatási, képzési központok, a virtuális egyetemek száma. Anglia, Finnország, Svédország és az Egyesült Államok vezető felsőoktatási intézményei élen járnak az e-learning használatában, közülük egyre több teszi elérhetővé kurzusait, megnyitva online egyetemeinek kapuit a nagyvilág előtt. De figyelemre méltó a nemzeti könyvtárak tevékenysége is, ugyanis számos jó példával szolgálnak arra vonatkozóan, hogy hogyan támogathatja a nemzeti könyvtár az oktatást, valamint a pedagógusok és a könyvtárosok szakmai fejlődését.” (Szepesi Judit)

„A nemzeti kultúra megőrzése, bővítése, gazdagítása és továbbörökítése a köz­gyűjteményi, a tudományos és oktatási intézmények feladata. A világról alkotott tudásunk, kulturális értékeink és hagyományaink kulturális dokumentumokban testesülnek meg, amelyek megőrzése, hozzáférhetővé tétele, és a befogadás révén történő folyamatos újrateremtése a nemzeti identitás fenntartásának egyik leg­fontosabb eszköze, kiemelt identitás- és emlékezetpolitikai feladat.” (Szakadát István)

Címkék