Ízelítő a lapszámból

Kategória: 2018/ 5

„A könyvtárak egyre több web 2.0-ás felületen (könyvtár 2.0) vannak jelen: a honlapon kívül a Facebook, YouTube, Instagram, vagy akár a moly.hu könyves közösségi oldalon. A könyvtárak szociális média-használatát látva azt a tanulságot vonhatjuk le, hogy a közönségtől függően kell megválasztani a felületet, amelyen keresztül az olvasókhoz, használókhoz szólunk. Inkább legyen kevesebb ilyen platformunk, de azokat folyamatosan frissítsük, gondozzuk. A Facebook jó választás a szélesebb közönség elérésére. A fiatalokat is könnyebb megszólítani az interneten való aktivitásuk miatt, de őket érdemes más felületeken (is) elérni – erre jó például az Instagram, a Tumblr és a Snapchat.” /Waldinger Dóra/„2018. május 10–11-én a kulturális örökség európai éve apropóján egy új európai uniós projekthez kapcsolódó konferenciára került sor a Magyar Nemzeti Múzeum dísztermében. A REACH projekt célja olyan rugalmas társadalmi tevékenységek ösztönzése, melyek elősegítik a legtágabb értelemben vett kulturális örökség megőrzését, illetve olyan rugalmas cselekvési formák támogatását, melyek hozzájárulnak annak innovatív bemutatásához.” /Németh Márton/

„2012 tavaszán új kezdeményezésként indítottuk útjára a város óvodáiban a BETŰCSIPEGETŐ TÖRPKÖNYVTÁR-at. (…) Célunk, hogy találkozzunk a szülőkkel, hogy ezeknek az alkalmaknak a segítségével bepillantást nyerjenek egy kicsit a családok a könyvtár világába, azok is, akiknek kimaradt ez az élmény eddigi éveikből, és talán életükben nem lépték még át egyetlenegy könyvtár küszöbét sem. A felnőttek számára is élményt nyújtva, legyen egy belső késztetés, igény arra, hogy belépjenek a könyvtár világába, megismerjék szolgáltatásainkat, az itt rejlő lehetőségeket és felismerjék azt a tényt, hogy a gyerekekkel összebújós, közös mesélés milyen fontossággal bír gyermekeik világában.” /Jakab Krisztina/

Címkék