Ízelítő a lapszámból

Kategória: 2013/ 6

“Az eddigi eredmények egyértelműen alátámasztják: rendkívül jelentős felhasználói igény van a múzeumok magas minőségű, korszerű szolgáltatásaira, az innovatív tartalomfejlesztésre. Ugyanakkor a meginduló pozitív folyamatok megakadhatnak, és egyszeri akcióvá egyszerűsödhet a pályázati program, ha nem történnek további hazai beavatkozások, és nem megy végbe gyökeres szemléletváltás mind a kulturális szolgáltatói, mind a befogadói oldalon. A jelenlegi fenntartási kötelezettség elsősorban a programkínálat megtartására vonatkozik, és nem számol a szolgáltatást igénybe vevők passzivitásának súlyos következményeivel. Amennyiben nem történik érdemi előrelépés a szolgáltatást igénybevevők (iskolák, pedagógusok) érzékennyé tételére, a program eredményei elenyésznek.” (Sörény Edina)

“A tanár és a tanuló viszonya átalakul, ma már a tanár nem egész életen át tartó ’példakép’, hanem mintaadó; a tanuló pedig a minta elfogadója; így sokszor a szerződésen alapuló szolgáltató és vevő szerepkörben jelennek meg. A tanár inkább partner a csoportban, a vezető szerep helyett a tanulási folyamatban inkább kalauzol, mint irányít. Ezáltal a tanulási folyamat nyitottá válik…” (Payer Barbara)

“Borzsák István hosszú és termékeny, eredményekben gazdag életének kényszerű kitérőjét jelentették a könyvtárban eltöltött évek. Ugyanakkor bebizonyította, hogy az alkotó ember a méltatlan körülmények között is képes teljes életet élni. Mi, mai könyvtárosok tulajdonképpen felemás módon viszonyulunk Borzsák István professzor könyvtárosként eltöltött éveihez. Büszkének kell lennünk arra, hogy – ha átmenetileg is, de – kollégaként tekinthetünk rá; ugyanakkor a helyes és szükséges önismerettel némi habozással gondolhatunk csak rá mint kollégára.” (Pogány György)

Címkék